お知らせ

病院からのお知らせ

戻る

病院からのお知らせ【お知らせ】2019年4月1日(月)

当院を受診される外国人の方へ Information for foreigners

真生会富山病院では2019年4月1日より、日本国籍を有さず、かつ日本の健康保険に加入されていない患者さんの診療については、診療報酬点数1点につき20円で医療費を計算させていただくことになりました。

At Shinseikai Toyama Hospital, all care for patients who have neither nationality of Japan nor Japanese health insurance qualification is charged at a rate of 20 yen per one medical remuneration point from April 1st, 2019.

健康保険証をお持ちでない方は、受付時に写真付きの身分証明書(在留カード、パスポー トなど)を確認させていただくことがあります。

For those without a valid Japanese health insurance card, we may ask to show identify confirmation document with your photo (a resident card, passport, etc.) at the reception counter.

観光中の方は、加入している旅行保険があれば加入証をご提示ください。

For tourists / temporary visitors: If you are covered by an overseas (or travel) medical insurance plan, please show us the insurance certificate.

※身分証明書は、検査や治療の際に患者さんの取り違えを防ぐため、また国籍や使用言語について報告を求められた際の統計資料を作成するために確認しております。ご協力をお願いいたします。

* We will confirm your identification card in order to avoid the major incident of misidentifying a patient and to make a statistical data to report nationalities and languages that are used as a hospital that is certified for accepting foreign patients. We ask for your understanding and cooperation.

※お支払いに関して経済的な事情のある方は、事前にご相談ください。

* If you have any concerns about medical expense payment, please contact us in advance.

外国人の方の診療に関する相談窓口: 国際医療支援チーム

If you have any questions about consultation, please feel free to contact our International Medical Support Team.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

【利用可能なクレジットカード Available Credit Card】
・VISA
・Master
・DC
・JCB
・AMERICAN EXPRESS
・AEON
・銀聯(UnionPay)

お支払いに関する相談窓口:医事課

For any inquiries regarding your payment, please contact the Medical Affairs Division.

※休日・夜間・時間外の診療時はクレジットカードをご利用いただけません。

* Credit cards are not accepted on Sundays and National Holidays, at night, and outside of normal consultation hours.

・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

【診療に関するお願い】
安全な医療を提供するため、外国語対応が必要な方は医療通訳者を同行のうえ、受診にお越しくださるようお願いいたします。なお、当院にも外国語によるサポートを行う体制があります。ただし言語や時間帯によっては対応が困難な場合がありますので、ご了承ください。

【About Medical Interpreter】
If you are non- or limited Japanese proficiency, you will need to be accompanied by a medical interpreter whenever you visit our hospital so that we can provide safe medical care . We also have a language support system to provide medical interpreting service for patients. However, we kindly ask for your understanding as they may be unavailable depending on the hours or on languages.

□通訳形態: https://www.shinseikai.jp/guideline/jmip.html

ページトップ